Home

.

Ikhwah & Akhwat Blogger

Assalamualaikum w.b.t

Hope semua dalam keadaan sihat hendaknya yer. Amin. Hari ni ingat nak post panjang lebar. Tapi admin tak berapa sihat beberapa hari ni. Ada masalah kesihatan sikit. Tapi tetap nak lawan gak sakit. Kalau tak badan kita manja plak.Hehe... 

Tadi lalu lalang kat facebook. Keluar pulak kat home facebook tentang rahsia tarikh lahir menurut Dr Fadzilah Kamsah menurut kajian beliau dalam 25 tahun. Just baca suka-suka. Nak percaya pun tidak, tapi just baca jerk. Tak dela admin percaya 100%. Admin baca yang bulan 1 punya jek. Hehe..sebab admin lahir bulan 1, so siapa yang sama lahir bulan 1 jom kita kaji, ada tak yang kena dengan diri masing-masing. Ingat, jangan terlalu ta'sub dengan benda ni. Sikap manusia kan boleh berubah-ubah. Leh perbaiki daripada yang kurang baik kepada yang lebih baik. Hope so...benda ni menjadi salah 1 motivasi kita la yerk untuk prepare ke arah yang lebih baik.



Bak kata-kata ni, semoga hari ini lebih baik daripada hari semalam. Ok antara yang diperkatakan, mereka yang lahir bulan 1 adalah seorang yang: >>>

  1. Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, 
  2. Suka mendidik dan dididik, 
  3. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik, 
  4. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan, 
  5. Suka smart, kemas dan teratur 
  6. Bersifat sensitif , berfikiran mendalam, pandai mengambil hati org lain, 
  7. Pendiam kecuali telah dirangsang, 
  8. Agak pemalu, daya tumpuan yang sangat tinggi, mudah mendisiplinkan diri sendiri,
  9. Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema, 
  10. Bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya, 
  11. Cukup sayang pd kanak-kanak, 
  12. Suka duduk rumah, 
  13. Setia pada segala-galanya,
  14. Perlu belajar kemahiran sosial, 
  15. Cukup cemburu yg sangat tinggi.

dalam banyak-banyak benda yang diperkatakan di atas, ada yang admin akui memang ada dalam diri admin antaranya tulah yang no 9 tu " badan sihat tetapi mudah diserang selsema". Nak katanya dalam sebulan kalau tak kena selsema memang tak sah. Wajib kowt. Tak tau kenapa. Memang yang lahir bulan 1 mostly ramai ke senang kena selsema?? Cuba share sket. Hehe..

Tapi macam yang admin pernah beritahu dulu, yang admin tak tahan bau minyak wangi lelaki or minyak rambut yang terlalu kuat. Mesti akan bersin, pas tu pening kepala then membawa akibatnya yang seterusnya iaitu selsema. Hehe.. kelakar kan bila fikir.

Sebab tu admin selalu dok gaduh dengan abang admin yang 3rd tu, sebab minyak wangi dia kuat sangat. Kalau lalu tu memang tak tahan, jangan marah yer bang..selalu gaduh dengan dia sebab tak suka kalau dia lalu kat admin, then membuatkan admin terbersin dan akan selsema tak lama tu. Tapi x pela lelaki pakai minyak wangi bau kuat, jangan perempuan..T jadi fitnah pulak.

Kalau yang 2nd point tu tentang " suka mendidik dan dididik" tu admin tak sure. You all yang leh judge admin macam mana. Sape yang kenal tu tau la admin ni macam mana. Tapi rasa sesuai lak point tu bilamana dikaitkan dengan status admin yang sebagai bakal guru dalam masa 2 tahun lagi. In sha Allah....hehe...

Kalau yang 1st point tu tentang bercita-cita tinggi. Tinggi takat mana admin tak tau la. Tapi hehe....cita-cita admin lari daripada cita-cita sebenar kowt. Dulu memang sangat gilakan kerjaya as an engineer. Tau kenapa? Sebab admin nak jadi macam ayah admin. Abang and akak ipar pun amik course engineering masa kat poli dulu. Tapi Allah s.w.t lebih mengetahui kemampuan dan apa yang terbaik kan untuk hambanya. Macam ayat dalam surah al-Baqarah ayat 216. Boleh bukak tafsir sendiri.

Berkenaan serius ke tak, tak pasti. Tapi ikut keadaan. Keadaan yang memerlukan admin serius memang admin serius. Tak leh main-main. Macam dalam kes buat assignment. Partner mate buat assignment dengan admin tau kowt admin ni macam mana kalau buat assignment. Tapi xdela serius mana pun. Just nak yang terbaik actually. Hehe... rileks kay semua.

then yang 3rd point tentang admin yang dikatakan suka mengkritik dan melihat kelemahan orang lain. Huhu...dasyat gak 3rd point ni. Yeke eak. tak pe amik pengajaran daripada apa yang diperkatakan. Memang kita kena lihat kelemahan diri kita kan. Mana yang baik kita amalkan. Yang buruk kita try buang sikit-sikit.

Suka point yang ni "sayangkan kanak-kanak". Hehe. Sebab tu admin ok jek dengan kerjaya admin sekarang yang bakal guru ni. Sebab actually memang suka layan budak-budak kecik. Nasib baik admin mengajar t budak-budak sekolah rendah. Kalau sekolah menengah dah tak kira budak-budak lagi. Sebab diorang semua dah dewasa kan. Tak leh layan  lebih-lebih, takot diorang feeling lak kat cikgunya. Bahaya. Tapi, hati-hati gak dengan dak-dak sekolah rendah ni, sebab benda-benda ni semua kan tak dijangka kan. Tahap kematangan pelajar sekarang makin cepat. Apa pun lov u all yang bakal ustazah ajar nanti. Tak sabar nak jumpa you all kat sekolah nanti. 

Nak sangkalkan kenyataan no 12. Yang mengatakan orang yang lahir bulan 1 suka duduk rumah. Hehe...tak taula yang lain. Tapi nak cakap sangat-sangat yang admin  tersangat la suka berjalan. Jalan mana-mana la. Admin for sure suka and happy. Tapi, satu jek kelemahannya, admin tak suka jalan lama-lama. Sebab admin cepat penat. Hehe. Admin suka berjalan tapi cepat penat hehe. Kelakar kan. Mungkin disebabkan faktor masalah sakit tulang belakang masa kecik-kecik dulu. Effect gak bila dah besar ni. Tak boleh diri lama-lama. Tak leh jalan lama-lama. Tapi tetap suka berjalan nak katanya. Tak kira. 

Yang lain tu admin tak nak cerita la. Sebab admin pun tak tau betul ke tidak tentang admin kuat cemburu ke tak, tak tau la apa yang nak dicemburukan. Setia tu mungkin, sebab kalau dalam berkawan admin tak mudah rapat dengan orang and percayakan kan orang, tapi bila dah rapat, "kawan rapat" mungkin memang setia dengan kawan tu mungkin. Hurm....betul ke tak, don't know.

Okai that All sahaja yang admin nak kongsikan tentang rahsia tarikh lahir bulan 1. Selamat hari lahir bagi sesiapa yang bakal lahir di bulan 1 ini bagi tahun 2013. Sayang semua kerana Allah. Amin.

Wassalam



::: Komen kalau suka :::

Comments
0 Comments
    
    

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Komen Blog Ni

Get this widget here